Laatste nieuws:

Juli 2019:    18 augustus is het zover dan start de 2e editie van de kids obstacle run.   Vorig jaar een geweldig succes, krijgt nu dus een vervolg.  In samenwerking met het Waterweekend Willemstad wordt er een mooi evenement neergezet met wedstrijdroeien, een drijf-inn disco party (na de obstacle run) en muziek in de tent.

Start is van de obstacle run is zondag om 11.00 (verzamelen vanaf 10.30)

inschrijven: https://www.stichtingsportiefwillemstad.nl/kids-obstacle-run/

September 2018:  onze kids obstacle run is een groot succes.   Met 100 kids was hij helemaal uitverkocht. De steun van vele vrijwilligers, de Rabobank , de brandweer en de scouting was geweldig.  De foto’s vertellen het verhaal:

high res fotos:

Update 22 april 2016: Opening groot succes

Met dank aan onze sponsoren, Rabobank, Nationale Nederlanden, Havenschap Moerdijk, de provincie Brabant, de Brabantse Waard, de Gemeente Moerdijk.

En uiteraard ook een dank aan de Singelschool en de Willem de Zwijger.

opening trimbaan 2 opening trimbaan

18maart 2016

bn de stem artikel

27januari 2016:  Eerste werkzaamheden aanleg trimbaan Willemstad

Afgelopen najaar ging het licht op groen: Willemstad krijgt een officiële trimbaan. Dit burgerinitiatief van stichting Sportief Willemstad en Hart voor Willemstad wordt aangelegd langs de vesting van Willemstad. Bedoeling is om daar een parcours te creëren met speciale trimtoestellen. In februari start de gemeente Moerdijk met de eerste werkzaamheden in het kader van de aanleg van de trimbaan.

Het gaat dan om het verwijderen van de reeds gekandelaberde lindebomen bij de bastions Holland, Zeeland en Friesland. Dat gebeurt op 11 en 12 februari. Daarna wordt de grond uitgegraven waar de trimtoestellen straks verschijnen. Van 24 tot en met 26 februari worden die vervolgens geplaatst.

De werkzaamheden voor en de aanleg van de trimbaan vormen de voorloper van een aantal werkzaamheden die in het najaar van 2016 worden uitgevoerd  in de omgeving van de walsloot.

Aangezien najaar 2016 een groot aantal lindebomen worden gekapt zullen er dit jaar geen grote herstelwerkzaamheden worden verricht aan het pad. Na alle werkzaamheden langs de walsloot  zal het pad grondig onderhoud krijgen.